10 Şubat 2012 Cuma

Ev yapimi Tarhana

Ev yapimi Tarhana



malzemeler:

3 kirmizi biber
2 yesil biber 

3 domates
2 orta boy sogan
2 yemek kasigi ince dogranmis maydanoz
2 su bardagi yogurt
1 yemek kasigi tuz
alabildigi kadar un (ben 1kg kullandim)

yapilisi:

Biberleri, domatesleri, soganlari ve maydanozu ince dograyip, yag koymadan az suyla pisirin. Pistikten sonra sicakken rondoya vurun sogumaya birakin.
Soguduktan sonra yogurtu ve tuzunu ekleyin karistirin. Ardindan yavas yavas ununu eleyerek yogurmaya baslayin, kulak memesi yumsakliginda bir hamur elde edin.
(bu malzemelere göre tam 1kg un yetiyor, cogaltmak isterseniz bu malzelerin birkac katini yapmaniz gerekiyor. Evim dar ve 3kisi oldugumuz icin az yapmayi düsündüm).
Hamurunuzu yogurduktan sonra üzerine bir kuru bez serip 4-5 gün dinlenmeye birakin, yalniz hergün sabah ve aksam hamurunuzu ufaktan yogurun. Hamurunuz eksimeye basladiginda kabardigi zaman anlicaksiniz. Bu demektirki tarhananiz kurutulmaya hazir hale gelmistir. Ben tam olarak 5 gün beklettim. Bu 5 günden sonra kurutacaginiz yere bir bez serip, parmaklarinizi hafif unlayip hamurdan ufak parcalar koparip bezin üzerine koyup kurutun, arada parcalari ters düz cevirin, hafif kuruyanlari koparin, hamurunuz kurudukca ufalanmaya baslicak sizde hafiften ufalayin, tam olarak kuruyunca avucunuzun icinde ovalayin ve rondoya vurun un gibi olsun. 2-3 gün kurutmaya birakin arada bir karistirin nemli olmasin. Tarhananiz hazir demektir. Tavsiyem: buzdolabinda saklayin küflenmesini önlemek icin ...
Yapilisi biraz eziyetli ama yemesi cok zevkli AFIYET OLSUN....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder