19 Kasım 2013 Salı

BERLINER (Alman pastasi)


Bu güzel Berliner tarifini sayın Leyla Hanım yayınladığı için çok teşekkür ederim. Herzaman denemek istediğim bir tarifti yalnız olurmu olmazmı korkusuyla denemeye cesaretim olmadı ama Leyla Hanımın detaylı yapım aşamasını gördükten sonra denemek için cesaretlendim çünkü görüntüleri mükemmel olmuştu, o yüzden Leyla Hanımın sayfasınıda Ziyaret etmeyi unutmayın derim Arkadaşlar.
http://leylaileyemeksaati.blogspot.fr/2013/06/berliner.html?m=1


Berliner

 
125ml ilik süt 
100 gr yumşak tereyağı yada margarin 

(ben margarin kullandım) 
1 paket kuru maya 
30 gr tozşeker 
1 paket vanilya 1 tutam tuz 
2 tane tam yumurta + 1 yumurta sarısı 
500 gr un
 

İçi için:
 
Vişne, çilek, frambuaz reçeli yada çikolata (ben çikolata kullandım) isteğe göre farklı tadlarda kullanabilirsiniz...
 

Kızartmak için sıvıyağı
 

Üzerin için:
 
Pudra şekeri yada tozşeker
 


Yapılışı:
 
Un hariç tüm malzemeleri sırasıyla ekleyip karıştıralım. Tarifte 2 yumurta ve 1 yumurta sarısı belirtilmiş, evet 2 tam yumurta ilave ediyoruz ve + 1 yumurta sarısınıda ilave edip kariştiriyoruz. Unumuz tam olarak 500 gr olmakta yeterli sayılır, unumuzuda azar azar ekleyip yumşak bir hamur elde ediyoruz, hamurunuz hafif ele yapışabilir benim hamurum öyleydi ve un ilave etme gereği duymadım. Hamurumuzu üzeri kapalı ılık ortamda 1 saat mayalandırıyoruz. 

 


Hamurdan mandalina büyüklüğünde parçalar koparıp, üzerleri kurumaması için poşetin içine yerleştiriyoruz ve yarım saat daha mayalandırıyoruz. Ardından sıvıyağımızı bir tavaya alıp kızdırıyoruz, kızan yağımızı orta ateşe ayarlayıp hamurlarımızı altlı üstlü kızartıyoruz. (Hamurumuzu çok kızgın yağda kızartırsak içleri çiğ kalabilir oyüzden orta ateşte kızarması içlerinin pişmesini sağlayacak) Pişen Berliner'lerimizi yağlı kağıt serili bir tabağa alıp soğumaya bırakıyoruz. Ardından ucu sivri uzun ağızlı şanti poşetine reçel, ne isterseniz doldurup, berlinerlerin kenarlarından batırıp inçlerini doldurabilirsiniz. Ben şanti poşetimle biraz zorlandım oyüzden bıçak yardımıyla berlinerleri yarıdan az kesip içlerine bıçak yardımıyla çikolata doldurdum. 



Üzerlerine pudra şekeri serpip hemen taze taze servis edebilirsiniz... AFIYET OLSUN...

2 yorum: