26 Aralık 2013 Perşembe

Pudingli kek


Tarifiyle göz kamaştırsan 'Merve Bilgi'ye' teşekkür ederiz..

Pudingli kek

4 yumurta
1,5 su bardağı tozşeker...
1 su bardağından 2 parmak eksik sıvıyağı
1 su bardağı ılık süt
1 paket vanilya
3-4 yemek kaşığı kakao
1 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un (ben 3 su bardağı un kullandım)

İçine:

1 paket puding vanilya aromalı (paketin tarifine göre hazırlanmalı)

Üzeri için;

1 paket kremşanti 1 bardak süt ile çırpılır

Yapılışı:

Yumurtaları tozşeker ile yaklaşık 2 dakika çırpalım. Un hariç geri kalan malzemeleri sırasıyla ilave edip çırpalım. Son olarak unumuzu eleyerek ilave edip kısık ayarda kısa sürede çırpalım. Yağlanmış unlanmış borcama kek harcını dökelim ve ısıtılmış 175 derece fırınıda yaklaşık 30 dakika pişirelim (benim kekim 25 dakikada pişmişti) kekinizin borcamın kenarlarından hafif çektiğini gördüğünüzde kekiniz pişmistir ama siz yine kürdanla kekin ortasına batırıp kekin pişip pişmediğini kontrol ediniz.

Kekimizi fırından alıp soğumaya bırakalım, bu sırada içi için pudingimizi paketin tarifine göre pişirelim. Sonra elma çekirdeği çıkartacağınız varsa onunla kekten yuvarlaklar çıkartalım kekimizi oyalım resime bakarak detayını görebilirsiniz. Pişirmiş olduğumuz pudingi kekin oyulmuş deliklerine eşit şekilde dökelim (bu kısmın resmini çekmeye unutmuşum)
Üzerine kremşantimizi 1 bardak sütle çırpıp kekin üzerine yayalım.. Çıkarmış olduğumuz kek parçalarını şantinin üzerine ufalayalım.. 1-2 saat puddingin donması için buzdolabında bekletelim (havalar soğuk olduğundan dolayı üzeri kapalı balkonda beklettim çokta güzel dondü:)
Kekinizi dilimleyerek servis edebilirsiniz...

AFİYET OLSUN...
 
 

2 yorum:

  1. Afiyet bal şeker olsun, adımı yazmanız beni çok mutlu etti ince düşünceniz için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asıl siz böyle güzel bir kek tarifini sunduğunuz için ben teşekkür ederim :)

      Sil